Nekateri razumejo, nekateri pa preprosto
ne razumejo. Življenje moraš živeti in to tako, da zajameš celoten dan v vsem
svojem sijaju, ki se blešči izpod povprečja.
Končno sem si uspela utrgati celotno uro
in pol za svojo strast; pisanje. V glavi se mi že več dni nabirajo besede,
stavki, misli in prav nemirna sem že postajala ob dejstvu, da jih ne utegnem
zapisati. Vsakodnevno se mi dogaja, da ure minevajo ampak nekega kvalitativnega
rezultata ni. Predstavljajte si kako boleče je to za moje prepričanje, da mora
vsak dan biti polna skleda rezultatov!
Spomnimo se, vrnila sem se v rodno mesto, ker mi je tako naložila usoda. Zapustiti sem morala prečudovito zgodbo o Dunaju in se vklopiti nazaj v ritem Maribora. In čeprav sem več dni meditirala z namenom ljubečih misli o tej situacij, so me vsakodnevni "cigli-v-glavo" znova spomnili zakaj je Dunaj zame tako čudovit, tako popoln in tako verjeten v prihodnosti in zakaj Maribor to ni.
Na Dunajski poslovni fakulteti sem bila
tako navdušena nad študijskim programom, načinom in okoljem, da sem vse
predmete opravila z odlično oceno, dodatno pa sem v svoj študijski portfelj
dodala še štiri predmete od katerih so mi tri priznali na domači fakulteti kar
za tretji letnik. Tako mi je v praktičnem pogledu ostal samo še en semester in
diplomiranje. S prepričevanjem same sebe, da je ta preobrat zame super
priložnost, da se po sistemu "boljše-prvi-v-vasi-kot-zadnji-v-mestu"
realiziram v vseh svojih talentih, saj je Maribor moje domače okolje, sem se
entuziastično podala na predavanja v slovenske predavalnice. Tam pa…naenkrat
sem se znašla v sanjarjenju o službi na Dunaju in razčlenjevanju mojih profesionalnih
kompetenc, kajti na belem platnu pred mano, se je prikazovala črno-bela
fotokopija slike iz deset let starega učbenika, ki je pojasnjevala teoretično
opredelitev razsežnosti managementa po (pazite zdaj) mariborskem modelu MER. Če
v vaši glavi še ne odzvanja slavni "WTF", naj dodam še, da je slika bila
preslikava prosojnice iz grafoskopa (!!). Profesorica s starodavno frizuro
podobno tistim, ki jih nosijo turške žene (kadar jo zasačiš doma za štedilnikom
- brez rute) in poslikanim turkizno-svetlo-modrim (predstavljajte si to barvo!),
najbrž ročno zašitim kostimom, je uporabo grafoskopa krepostno utemeljevala s
svojo metodološko raznolikostjo učnih metod - hja malo PowerPoint malo
grafoskop, pa smo že metodološko-napredni! Ob grožnji, da nam bo predčasno
pridobivanje ocen omogočila samo v primeru, da bomo vsak ponedeljek zjutraj ob
osmih prisotni in "prisebni" (pomeni, brez uporabe telefona, branja
čtiv, ki niso povezana s predmetom in spanja – verjetno tudi sanjarjenja), se
je moj prizadeti ego vprašal, ali je morebiti prišel namesto na fakulteto, v
kakšno srednjo šolo! Seveda je pričakovati od študentov tretjega letnika, da se
vedejo spoštljivo in zbrano poslušajo predavatelja, toda tudi od profesorjev
svetovno priznane evropske fakultete v 21.stoletju, se pričakuje spoštovanje
napredka v metodologiji poučevanja na visokošolskih ustanovah! Že po nekaj dneh
mi je bilo jasno, da bom iz neizbežnih obveznih predavanj bore malo odnesla in
da bom za svojo resnično kvalitetno izobrazbo mogla poskrbeti sama, iz drugih virov,
ki jih očitno profesorji ne poznajo....ali pa jih nočejo, saj bi to pomenilo
premik iz njihove cone udobja. Od štirih predmetov, ki jih moram obvezno
opraviti v tretjem letniku usmeritve Podjetništvo, so trije predavani na
popolnoma neuporabni in nesodobni, s tem pa tudi neučinkoviti način, ki tudi
znanja željne študente (kot sem jaz na primer) ubijejo s prisilo v »piflarijo«.
K sreči imam vsaj en predmet, pri katerem se profesorica trudi biti sodobna in
razgledana ter podajati aktualno snov, ki temelji na aktualnih gospodarskih
razmerah in realnih primerih kot je npr. primer podjetja Ryanair, ne pa npr.
študijski primer podjetja Tinka d.o.o., ki ga radi uporabljajo pri drugih
"starinsko in teoretsko" predavanih predmetih. Da ne govorim o tem,
da nam na usmeritvi Podjetništvo nihče ne predava o upravljanju s človeškimi
viri, kar se mi zdi bistvenega pomena, za bodoče podjetnike, enako menim tudi
za znanje o t.i. "elevator pitch-ih", podjetniškem marketingu,
brandingu, psihologiji kupcev in na koncu koncev o mreženju. Nič od tega nas ne
nameravajo naučiti! Učimo pa se izračunati ozko grlo v proizvodnji strojev in
strategije na podlagi različnih vrst zmogljivosti proizvodnje ali pa podjetje
Tinka d.o.o. uvrstiti v fazo diverzifikacije glede na organizacijsko strukturo
ter vizijo podjetja... Zgolj za slučaj, če bo kdo od nas namesto podjetnik, kar
poslovodja proizvodnega obrata s proizvodnimi stroji (v velikanski hali z
majhnimi okni- seriously!!??) ali pa...no, ne vem zakaj služi teorija o razvojnih fazah,
če nam obenem ni predstavljena njena vloga v praksi. Res, podjetništvo že
"sto let" ni več omejeno zgolj na proizvodnjo, pač pa gre, vsaj po
moji predstavi, za karierno aktivnost, ki temelji na iznajdljivosti,
kreativnosti, samostojnosti in karizmi!
Morda me boste imeli za domišljavo, toda to že dolgo ni več moj svet. Seveda po sistemu, v katerega sem kot mariborska študentka vključena moram za naslednjih nekaj mesecev to kislico požreti in se pač stisniti v kalup s tridesetimi mojimi sošolci, ki ne bodo od tega študija odnesli skoraj nič, nato pa se bomo skupaj iz tega kalupa prevalili še v tistega večjega, ki se imenuje "slovenski diplomanti" in ki je potem povsem logično kritična skupina brezposelnih oseb, z nizkim potencialom zaposlitve. Ali ob tem dejstvu, da je vsem v državi (začenši s profesorji samimi) vseeno, kakšna je kvaliteta slovenskega študija, sploh lahko krivimo delodajalce, ki za vsakega novega zaposlenega zahtevajo nekaj let izkušenj!?? Če še vedno menite, da to ni prav, ste očitno tudi sami pregloboko zakalupirani, kajti nalogo, spopasti se z dejansko situacijo na trgu, ki danes valovi kot razburkan ocean in se ji z nekim poglobljenim teoretičnim znanjem zapisanim pred desetimi leti sploh ne smemo približati, zgolj z diplomo slovenske fakultete pač ne moremo rešiti. Nismo kompetentni in pika! Če nadaljujem še malo dlje...ali lahko na koncu za propade velikih, nekoč uspešnih podjetij, krivimo managerje (izvzemimo Hildo Tovšak in podobne kerlce)?? Kako da bi, ko pa so jih v času njihovega študija zasipavali s teoretskimi prikazi na grafoskopu in jih niso soočali z realnimi izzivi, ki pa potem vseeno in čisto zares pridejo. In enako zasipavajo zdaj nas... To je začaran krog, ki je že zdavnaj izgubil svojo začetno točko. Prav za prav je nikoli ni zares imel.
Photo source: http://rightcolumnmedia.com/wp-content/uploads/2013/01/Indian-Education-System.jpg
Ni komentarjev:
Objavite komentar